Köp- och leveransvillkor

1. Orderbekräftelse

En orderbekräftelse skickas automatiskt till den e-postadress som du har angivit i dina kunduppgifter. Det kan vara bra att spara den vid eventuella kontakter med kundtjänst.

2. Leveranstid

Vi levererar med Posten och DHL. Leveranstiden inom Sverige är normalt några dagar från det att din beställning görs. Vänligen kontakta oss för mer information om leverans utanför Europa.

3. Frakt

Vi levererar med Posten och DHL. Ingen fraktavgift tillkommer vid leverans inom Sverige. Fri frakt inom Europa vid köp för 1 000 euro eller mer. DHL och Posten försäkrar varan. Tavlor paketeras med emballage.

4. Betalningssätt

I kassan väljer du även vilket betalningsalternativ du föredrar. Vi förbehåller oss rätten att skicka beställda varor mot postförskott om vi anser oss ha anledning till det.

5. Sen betalning

Vid eventuell fakturering är betalningstiden 30 dagar. Vid sen betalning påförs dröjsmålsavgifter och dröjsmålsränta enligt lag. Rätten att mottaga betalning kan ske utan ditt medgivande.

6. Ångerrätt

Som konsument har du, i enlighet med distansavtalslagen, rätt till ångerrätt utan att ange någon anledning. Du måste dock meddela kundtjänst detta senast 14 dagar efter det att du har mottagit dina varor. För att returnera varorna ska dessa vara oanvända och oskadade i sina originalförpackningar. Returnera varorna tillsammans med fakturan eller en kopia av den! Du får själv stå för returfrakten. På fakturan anger du returorsak "Ångerrätt". Varor får inte returneras som postförskott eller efterkrav.

  • Förfrågningar som berör faktiska köp eller beställningar skall under vardagar besvaras senast 48 timmar från förfrågningen mottagits. Om frågan inte kan besvaras inom 48 timmar skall konsumenten meddelas orsaken till fördröjningen samt när frågan kommer att besvaras.

7. Reklamationer

Om du skulle få en vara som är defekt står vi för returfrakten och försöker reparera skadan. Går inte detta går köpet tillbaka och du som kund får tillbaka köpeskillingen efter att vi har mottagit den defekta varan. Vid felaktig leverans står vi givetvis för returkostnaden samt fraktkostnad för leverans av rätt vara. Du måste dock meddela kundtjänst detta senast 14 dagar efter det att du har mottagit dina varor. Kundtjänsten sänder en förfrankerad returetikett. För att returnera en vara ska denna vara oanvänd och i det skick som den var när du mottog den. Returnera varan tillsammans med fakturan eller en kopia av den! På fakturan anger du returorsak. Obs! Du måste först ta kontakt med kundtjänst för att få reklamationen godkänd och returfrakten betald.

8.Åldersgräns

Företaget får inte ingå avtal med minderåriga (under 18 år) utan målsmans godkännande.

9 . Tvist

Tvister med anledning av dessa villkor ska avgöras i svensk domstol.